خبرهای ویژه

» زناشویی » ۱۴ نشانه که می‌گوید با همسرتان تفاهم دارید

تاریخ انتشار : 2019/04/27 - 7:36

 کد خبر: 65
 1104 بازدید

۱۴ نشانه که می‌گوید با همسرتان تفاهم دارید


هیچ زن و شوهری نمی‌توانند در همه‌ی مسائل باهم تفاهم صددرصدی داشته باشند. بنابراین کاملا طبیعی است که گاهی در زندگی مشترک به اختلاف‌‌نظر بربخورید. اما وقتی اختلافی در زندگی زناشویی پیش می‌آید، لزوما به‌معنی شکست رابطه‌ی زن‌وشوهری نیست، چراکه عوامل خیلی زیادی در تداوم زندگی مشترک دخالت دارند. درادامه با ما همراه باشید تا […]

۱۴ نشانه که می‌گوید با همسرتان تفاهم دارید

هیچ زن و شوهری نمی‌توانند در همه‌ی مسائل باهم تفاهم صددرصدی داشته باشند. بنابراین کاملا طبیعی است که گاهی در زندگی مشترک به اختلاف‌‌نظر بربخورید. اما وقتی اختلافی در زندگی زناشویی پیش می‌آید، لزوما به‌معنی شکست رابطه‌ی زن‌وشوهری نیست، چراکه عوامل خیلی زیادی در تداوم زندگی مشترک دخالت دارند. درادامه با ما همراه باشید تا با ۱۴ نشانه‌ای که از تفاهم و سازگاری بین زن و شوهر خبر می‌دهند، بیشتر آشنا شوید.

۱. به عشق بین‌تان هیچ شکی ندارید

عاشق همسرتان هستید و می‌دانید که او هم عاشق شماست. یعنی از بابت عشق خودتان نسبت‌به او و عشق او نسبت‌به خود هیچ شکی ندارید. به‌عبارتی، در زندگی مشترک‌تان احساس امنیت و خوشبختی می‌کنید. حتی اگر ذاتا غصه‌خور هستید و با این‌حال هرگز به عشق همسرتان شک نمی‌کنید، پس امیدوار باشید که نشانه‌ی خوبی است.

۲. چیزهایی از هم می‌دانید که هیچ‌کس جز خودتان نمی‌داند

هر کسی برای خودش چندین‌وچند راز مگو دارد. اما اگر زن و شوهری بتوانند رازهای مگویشان را باهم درمیان بگذارند، یعنی اینکه تفاهم رضایت‌بخشی بین‌شان جریان دارد. صداقت ازجمله ارکان اصلی هر رابطه‌ای است، اما اینکه مایل باشید راز دل‌تان را به همسرتان بگویید، به طرف مقابل نشان می‌دهد که رابطه‌تان را جدی گرفته‌اید و حسابی مایه می‌گذارید.

۳. از اوقات تنهایی‌تان لذت می‌برید

خیلی‌ها پس از ازدواج سهم اوقات شخصی‌شان به صفر می‌رسد. اما اگر به‌دنبال یک رابطه‌ی سالم و بادوام هستید، لازم است که اوقاتی را هم به خودتان و علایق شخصی‌تان اختصاص بدهید و بلد باشید که از این اوقات لذت ببرید. مثلا می‌توانید در چنین اوقاتی به دیدار خانواده و دوستان‌تان بروید یا فرضا اگر اهل یوگا هستید، در کلاس یوگا ثبت‌نام کنید و در ساعات تنهایی‌تان از انجام حرکات آرامش‌بخش یوگا لذت ببرید.

۴. سعی ندارید همسرتان را تغییر بدهید

به شخصیت همسرتان احترام می‌گذارید و سعی نمی‌کنید که به دلخواه‌تان تغییرش بدهید. مطمئنا بعضی چیزها را درمورد همسرتان نمی‌پسندید، مثلا شاید از حرف‌زدنش در خواب یا حتی گاهی طرز لباس‌پوشیدنش خوش‌تان نمی‌آید، اما با این‌ حال عاشقش هستید و می‌توانید با این تفاوت‌ها کنار بیایید. اینکه بکوشید شخصیت یا ظاهر همسرتان را تغییر بدهید، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی نداشتن تفاهم باشد.

۵. باهم علایق مشترک دارید

همان‌طور که باید اوقاتی را به تفریحات و علایق شخصی‌تان اختصاص بدهید، قطعا اوقات زیادی را هم باید با همسرتان بگذرانید و از لحظات باهم‌بودن‌تان لذت ببرید. اینجاست که داشتن علایق مشترک می‌تواند به دوام رابطه‌تان کمک کند. مثلا آشپزی‌‌ دونفره یا تماشای سریالی که موردعلاقه‌ی هر دونفرتان است، اوقات باهم‌بودن‌تان را خاطره‌سازتر خواهد کرد.

۶. باهم اختلاف‌‌نظر دارید

اگر در زندگی مشترک اختلاف‌نظری پیش بیاید، هردونفر موظف‌اند که همدیگر را جدی بگیرند و به‌هم گوش کنند. اگر حتی پس از گفت‌وگو اختلاف‌نظرتان برطرف نشد، بازهم اشکالی ندارد، چراکه فقط روی موضوعی خاص اتفاق‌نظر ندارید و چیزی درمورد احساس‌تان نسبت‌به‌ هم تغییر نکرده است.

۷. به حل مسالمت‌آمیز مشکلات‌‌تان تمایل دارید

در درازمدت ممکن است با مشکلاتی ازجمله اختلافات مالی یا مذهبی مواجه شوید یا حتی درمورد محل سکونت‌تان به اختلاف‌نظر بربخورید. مسائلی از این‌ قبیل درصورت تفاهم طرفین و تمایل‌شان به سازش حل‌شدنی است. باید بکوشید تا به تصمیمی برسید که مایه‌ی رضایت هر دو نفرتان باشد. اما فراموش نکنید که درصورتی رضایت هردونفرتان جلب خواهد شد که باهم از روی سازش و آشتی‌جویی وارد بحث شوید.

تفاهم و سازگاری بین زن و شوهر

وقتی اختلافی در زندگی زناشویی پیش می‌آید، لزوما به‌معنی شکست رابطه‌ نیست‎

۸. همسرتان باعث پیشرفت‌تان می‌شود

شاید خیلی کلیشه‌ای به‌نظر برسد، اما زن‌ و شوهرهایی که باهم تفاهم دارند، می‌توانند باعث پیشرفت هم شوند. در هر زمینه‌ای که سعی در پیشرفت دارید، از آشپزی‌کردن گرفته تا ترفیع شغلی، همسرتان باید پشت‌تان باشد و از تلاش‌تان حمایت کند و متقابلا شما نیز وظیفه دارید که حامی و دل‌گرمی همسرتان باشید.

۹. باهم از آینده‌ی دو نفره‌تان حرف می‌زنید

اگر هر دو نفرتان در زندگی هم‌مسیر باشید، نشانه‌ی خوبی است. البته، اینکه طرفین علایق خاص خودشان را داشته باشند نیز اشکالی ندارد و اتفاقا کاملا هم طبیعی است. مثلا اگر نامزدتان عاشق سفرکردن باشد و شما عاشق بچه‌دارشدن، به این معنی نیست که نمی‌توانید باهم به تفاهم برسید. اما اگر دو نفری که قرار است باهم ازدواج کنند، تمایلی به حرف‌زدن درمورد آینده‌ی مشترک‌شان نداشته باشند، نشان می‌دهد که شاید انتظارات متفاوتی از ازدواج دارند. پس باید این قضیه را جدی بگیرید.

۱۰. می‌توانید در کنار همسرتان خودِ واقعی‌تان باشید

وقتی باهم تفاهم داشته باشید، پس باید بتوانید که در کنار همسرتان خودِ خود واقعی‌تان را زندگی کنید. یعنی اگر هر احساسی دارید، از خوشحالی و هیجان گرفته تا غصه و خشم، باید بتوانید که احساسات‌تان را به‌راحتی با همسرتان درمیان بگذارید و نگران عواقبش نباشید.

۱۱. مجذوب هم هستید

اینکه بتوانید محبت‌تان را به‌ هم نشان بدهید، در زندگی مشترک معجزه می‌کند. زوج‌هایی که باهم تفاهم دارند، محبت‌شان را از راه‌های مختلف، مثلا گرفتن دست هم یا بوسیدن همدیگر، به‌ هم نشان می‌دهند. به‌عبارتی، حتی در لبخندی که به‌ هم می‌زنند نیز نشانه‌ی خاصی از علاقه وجود دارد.

۱۲. با خانواده‌های همدیگر کنار می‌آیید

اگر واقعا از ته دل خانواده‌ی همسرتان را دوست دارید، خیلی هم نشانه‌ی خوبی است. البته، همیشه هم این‌طور نیست که اگر کسی همسرش را عاشقانه دوست داشته باشد، پس لزوما باید خانواده‌ی همسرش را هم به همان اندازه دوست بدارد.

اینکه خانواده‌ی همسرتان را دوست نداشته باشید یک چیز است و اینکه هیچ تلاشی برای دوست‌داشتن‌شان نکنید یک چیز دیگر. هرکسی خانواده‌ای دارد، مگر در موارد خاص؛ پس نیازی به گفتن نیست که خانواده‌ی کسی که قرار است باهم ازدواج کنید، تا زمان دوام رابطه‌تان، در زندگی شما حضور خواهند داشت.

۱۳. رابطه‌تان را تازه نگه می‌دارید

درست است که هرروز سن‌مان بالاتر می‌رود، اما قرار نیست که رابطه‌مان هم با گذشت زمان سالخورده شود. طراوت و تازگی رابطه‌تان ممکن است در خلال درگیری‌های شغلی، بچه‌داری و سایر مسئولیت‌های روزمره رنگ ببازد. البته که مسئولیت‌های زندگی مشترک را نباید نادیده بگیرید، اما درعین‌حال اوقاتی را هم باید به رابطه‌ی خودتان و همسرتان اختصاص بدهید. حتی یک آغوش گرم در پایان روز کاری می‌تواند حسابی به‌دل بنشیند. شاید پس از سال‌ها زندگی مشترک احساس کنید که دیگر نیازی به این کارها نیست، درحالی‌که همیشه باید در حفظ کیفیت رابطه‌تان کوشا باشید.

۱۴. نامزدتان را از فامیل و دوستان پنهان نمی‌کنید

اگر رابطه‌تان از سلامت کافی برخوردار باشد، پس نباید از اینکه نامزدتان را به آشنایان‌تان نشان بدهید، خجالت بکشید. اینکه طرفین همدیگر را به آشنایان‌شان معرفی کنند، نشانه‌ی امیدوارکننده‌ای است و حتی این حس را القا می‌کند که خیلی جدی به زندگی هم وارد شده‌اند. اگر هنوز نامزدتان را به آشنایان‌تان معرفی نکرده‌اید، از خودتان بپرسید که اشکال کار از کجاست؟ خودتان، طرف مقابل یا اطرافیان‌تان؟


برچسب ها :
دسته بندی : زناشویی
ارسال دیدگاه

بازی انفجار سایت بت اسپات