خبرهای ویژه

» رپورتاژ آگهی » مزایای استفاده از آر وی جی در دندانپزشکی

تاریخ انتشار : 2023/02/15 - 4:07

 کد خبر: 413
 59 بازدید

مزایای استفاده از آر وی جی در دندانپزشکی


اگر برای شما هم سوال شده است که کاربردهای آر وی جی و یونیت دندانپزشکی چیست، بهتر است این مطلب را از دست ندهید! وب سایت dentyshine.com به این موارد پرداخته است که در این اینجا نگاهی به انها می اندازیم. آر وی جی سیستم تصویربرداری RadioVisioGraphy که معمولاً در دندانپزشکی برای گرفتن رادیوگرافی های […]

مزایای استفاده از آر وی جی در دندانپزشکی

اگر برای شما هم سوال شده است که کاربردهای آر وی جی و یونیت دندانپزشکی چیست، بهتر است این مطلب را از دست ندهید! وب سایت dentyshine.com به این موارد پرداخته است که در این اینجا نگاهی به انها می اندازیم.

آر وی جی

سیستم تصویربرداری RadioVisioGraphy که معمولاً در دندانپزشکی برای گرفتن رادیوگرافی های پری آپیکال داخل دهانی استفاده می شود، جدیدترین نوآوری های رادیوگرافی دیجیتال را در خود جای داده و بالاترین وضوح تصویر (> 20 LP/mm) را ارائه می دهد. آر وی جی از یک حسگر، یک مانیتور و اجزای میکروکامپیوتر تشکیل شده است. مخفف آر وی جی است. در دندانپزشکی از این فناوری به عنوان جایگزینی برای رادیوگرافی اشعه ایکس استفاده می شود. سنسورهای آر وی جی با در نظر گرفتن دوام طولانی مدت و کیفیت تصویر طراحی شده اند. این سنسور ضد آب است زیرا محفظه سنسور به صورت هرمتیک آب بندی شده است. این باعث می شود برای طیف گسترده ای از وظایف مفید باشد.

پس زمینه دندانپزشکی آر وی جی

وقتی صحبت از اشعه ایکس دندان به میان می آید، پیشرفت های مختلفی در زمینه علم دندانپزشکی تا به امروز صورت گرفته است. RadioVisioGraphy یا آر وی جی یک فناوری تصویربرداری جدید است که توجه بسیاری را در جامعه دندانپزشکی به خود جلب کرده است. این به این دلیل است که بسیاری از دندانپزشکان هنوز از فیلم های سنتی اشعه ایکس برای تصویربرداری استفاده می کنند. قبول این واقعیت که بیش از ۹۰ درصد درمان ها و اقدامات دندانپزشکی نیاز به استفاده از اشعه ایکس دندان دارد، امری غیر قابل باور است.

آر وی جی چگونه کار می کند؟

RadioVisioGraphy در علم دندانپزشکی، همانطور که از نام آن پیداست، یک تکنیک تصویربرداری دندانی است که بر اساس اصل رادیوگرافی دیجیتال است. آر وی جی یک سیستم تصویربرداری با دوز پایین و سریع است که به جای فیلم های اشعه ایکس از یک حسگر کوچک داخل دهانی استفاده می کند. این شامل یک حسگر در داخل دهان در ناحیه مورد تصویربرداری و یک دستگاه اشعه ایکس در خارج از آن است. برخلاف نسخه اول، آخرین نسخه به سیستم کامپیوتری متصل است. اکنون می توان تصاویر را ذخیره و به فرمت های مختلف تبدیل کرد.

کدام سنسور در آر وی جی استفاده می شود؟

سنسور سایز ۰ برای معاینات اطفال در نظر گرفته شده است. سنسور سایز ۱ یک سنسور همه منظوره است که برای تصاویر عمودی به خوبی کار می کند. یک سنسور سایز ۲ برای گرفتن تصاویر بایت وینگ و پری آپیکال استفاده می شود. فناوری آر وی جی کارایی رادیوگرافی دندان را بهبود بخشیده است.

مزایای استفاده از آر وی جی دندانپزشکی چیست؟

وقتی کلمه اشعه ایکس را می شنویم، بلافاصله به تمام تشعشعات مضری که در معرض آن قرار می گیریم فکر می کنیم. مزیت استفاده از آر وی جی این موضوع را کاملاً از بین می برد. قرار گرفتن در معرض تابش ۸۰٪ کاهش می یابد. با استفاده از آر وی جی، دندانپزشکان می توانند به سادگی از ایمنی بیمار اطمینان حاصل کنند. زمان همه چیز است و به عنوان یک دندانپزشک، شما و بیمارانتان بیشترین ارزش را برای زمان قائل هستید. آر وی جی می تواند زمان انتظار بیمار را کاهش دهد و کل فرآیند را تسریع کند.

شما می توانید خود و بیمارتان را از قرار گرفتن در معرض تابش غیر ضروری و همچنین زمان لازم برای پردازش فیلم اشعه ایکس نجات دهید. آر وی جی به شما امکان می دهد تصویر خود را ویرایش کنید، کنتراست را افزایش دهید، آن را بزرگ کنید و تصویر واضح تری دریافت کنید. داده ها نیز از فرمت آنالوگ به فرمت دیجیتال تبدیل می شوند. نیازی به اشتراک گذاری نسخه های فیزیکی اشعه ایکس نیست.

مزایای استفاده از آر وی جی دندانپزشکی برای دندانپزشک

  • استفاده از رادیوگرافی دیجیتال کارایی را افزایش می دهد و دریافت قرار ملاقات را افزایش می دهد.
  • درک بهتر تاریخچه پزشکی بیمار می تواند مفید باشد.
  • همه سوابق را می توان به صورت آنلاین ذخیره کرد و در هر زمان به راحتی به آنها دسترسی داشت.
  • بیماران نسبت به آر وی جی دندانپزشکی بسیار باز هستند زیرا از سرعت اسکن ها و نتایج شگفت زده می شوند که باعث صرفه جویی در وقت و تشخیص بهتر آنها می شود.
  • برای ساختن فیلم ها نیازی به اختصاص فضای مجزا برای اتاق تاریک نیست.

یونیت دندانپزشکی

هنگام خرید یونیت دندانپزشکی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ علاوه بر سیستم های تامین مورد نیاز برای عملکرد صحیح یونیت دندانپزشکی، سه عنصر مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

فضای مورد نیاز

منطقه موجود برای نصب یونیت دندانپزشکی تعداد عناصر و همچنین پیکربندی (فشرده یا غیر فشرده) سیستم را تعیین می کند.

کاربردها

مراقبت های انجام شده می تواند متفاوت باشد و طیفی از تخصص های دندانپزشکی مانند اندودنتیکس، پریودنتیکس، ایمپلنتولوژی و غیره را پوشش دهد. برخی از واحدها به طور خاص برای ارتودنسی طراحی شده اند، برای مثال. مهم است که این را در نظر داشته باشید، به خصوص برای پیکربندی نگهدارنده ابزار.

تحرک

ممکن است نیاز داشته باشید که یونیت دندان شما قابل حمل باشد. واحدهای قابل حمل مراقبت از دندان وجود دارد که در یک چمدان با وزن حدود ده کیلو قرار می گیرد. آنها را می توان به یک کمپرسور هوا یکپارچه برای عملکرد هندپیس های هوای فشرده مجهز کرد. این یونیت ها برای ماموریت های خاص یا کلینیک های سیار دندانپزشکی ایده آل هستند.

چه گزینه هایی برای یونیت های دندانپزشکی وجود دارد؟

برخی از یونیت های دندانپزشکی پیشرفته تر گزینه های اضافی مانند مانیتور ویدئو یا ژنراتور اشعه ایکس را ارائه می دهند. در مورد دوم، سیستم های اشعه ایکس صفحه فسفر داخل دهانی اجازه می دهد تا تصاویر در یک لحظه به دست آید. رادیوگرافی پانورامیک یا تصاویر ارتودنسی را می توان گرفت. برخی از تولیدکنندگان راه حل های فناوری پیشرفته ای ارائه می دهند که تصاویر با کنتراست بالا و دقیق را با تابش دوز پایین تضمین می کند.

پیشنهاد می شود برای بررسی مدل های بیشتر و مقایسه آنها، به وب سایت dentyshine.com مراجعه نمایید و یونیت و آر وی جی ها را مشاهده نمایید.

منبع :

https://dentyshine.com/product-category/%d8%a2%d8%b1-%d9%88%db%8c-%d8%ac%db%8c/


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : رپورتاژ آگهی
ارسال دیدگاه

بازی انفجار سایت بت اسپات